25 Nov 2009

Blog Penulis Sandakan

Pada 25 November 2009, saya bangun lebih lewat iaitu hanya pada pukul 7:00 pagi!

Pada pukul 8:30 pagi, sesi terakhir Bengkel Penulisan dimulakan dengan sesi bergambar beramai-ramai sebagai kenangan. Seperti biasa, foto-foto boleh dilihat di Facebook.

.

Kemudian, Puan Norhayati mendaftarkan sebuah blog khas bagi kumpulan pendidik yang menyertai bengkel ini.


Sila KLIK DI SINI untuk mengakses blog berkenaan.


Para peserta yang tidak sempat membacakan cerpen mereka pada malam tadi telah berbuat demikian pagi ini. Saya semakin terharu kerana terbukti sekurang-kurangnya 20 daripada 25 peserta bengkel ini mempunyai potensi besar untuk menjadi pengarang besar!


Puan Norhayati memberi jaminan bahawa pihak Majlis Buku Kebangsaan Malaysia (MBKM) akan mencari jalan untuk menerbitkan karya para peserta ini. Saya juga akan cuba menghubungi penerbitkan yang sesuai. Mungkin saya akan turut menghubungi Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) cawangan Sabah di Kota Kinabalu untuk mencari peluang yang ada.


Sementara itu, saya meminta peserta mengirim karya kepada saya untuk disalurkan ke akhbar dan majalah. Kini, segalanya terpulang kepada para peserta sendiri. Saya hanya boleh membantu jika mereka mengirim manuskrip kepada saya.


Saya optimis!