Saturday, 2 January 2010

Devishi Prabha Sankari

Beberapa tahun lalu (31 Disember 2007), saya dan Devishi Prabha Sankari pergi ke sebuah pasar raya untuk membeli anak patung untuk diberikan sebagai hadiah kepada seorang kanak-kanak sempena hari jadinya.

.

Harga patung berkenaan sekitar RM16.00 (saya kurang ingat). Terdapat satu anak patung serta beberapa pakaian untuk ditukar.

.

Amat nyata bahawa Devishi juga sangat menyukai anak patung itu.

.

Bagaimanapun, dia berkata (lebih kurang), “Beli satu sahajalah sebagai hadiah hari jadi sebab harganya mahal. Kita bukannya kaya.”

.

Hati saya sangat tersentuh.

.

Tahun lalu, saya dan Devishi pergi menonton filem Up di pawagam. Kami membeli popcorn kegemarannya.

.

Bagaimanapun, Devishi tidak mahu mula makan selagi tayangan belum bermula.

.

Katanya (lebih kurang), “Kalau makan sebelum filem bermula, nanti cepat habis. Nanti kena beli lagi. Membazir.”

.

Hati saya sangat tersentuh.

2 comments:

  1. Saya sangat terharu dan tersentuh dengan coretan hati saudara Sankar mengenai Devishi Prabha Sankari. Memang benar yang kanak-kanak lebih memahami sesuatu situasi, lebih prihatin dan lebih ikhlas berbanding dengan orang dewasa :)

    ReplyDelete
  2. Saya bersyukur kepada Tuhan kerana mengurniakan seorang puteri yang amat memahami keadaan dan dapat berfikir dengan rasional. Saya amat menyayangi Devishi.

    ReplyDelete

Sila gunakan Bahasa Malaysia atau Bahasa Inggeris yang betul dari segi ejaan, tatabahasa, tanda baca, struktur ayat dan kesantunan berbahasa. Komen tanpa nama tidak akan dilayan. Komen yang tiada kaitan dengan topik tidak akan disiarkan. Pencemaran bahasa diharamkan!