9 Apr 2009

PM Terkebelakang 24 Jam!

Ramai Rakyat Malaysia yang kecewa apabila YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak mengumumkan “Kabinet Satu Malaysia” pada Rabu, 8 April 2009 seperti yang telah diharapkan.

Saya juga pada mulanya berperasaan demikian; khususnya apabila mendengar di Bernama Radio24 (93.9 FM) bahawa YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hanya akan mengumumkan “Kabinet Satu Malaysia” pada petang Khamis, 9 April 2009.

Bagaimanapun, saya segera teringat apa yang ada saya lihat sendiri di laman www.1Malaysia.com.my dan boleh dianggap sebagai “lidah rasmi” YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di ruang maya.

Pada pagi semalam (8 April 2009), sementara menunggu pengumuman “Kabinet Satu Malaysia” oleh YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, saya sempat melayari http://www.1malaysia.com.my/ dan mendapati bahawa tarikh yang tertera adalah Selasa, 7 April 2009 – tepat 24 jam lewat daripada masa sebenar di alam nyata!

Sebagai seorang Rakyat yang prihatin dan amat sinis/kritikal, saya segera menghantar mesej menggunakan kemudahan “Hubungi Kami” yang memaparkan kata-kata “Kami value your feedback. Terima kasih for the interest in 1Malaysia. Sila sertakan your comments and suggestions, please fill in the form below” dan bertanya “Adakah Perdana Menteri terkebelakang 24 jam berbanding Rakyat?”

Sebagai Rakyat yang prihatin juga, saya menyemak semula http://www.1malaysia.com.my/ pada pagi Khamis, 9 April 2009 (tarikh di alam nyata, bukan di alam maya Perdana Menteri Malaysia) dan mendapati bahawa YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak masih terkebelakang 24 jam!

Maka, saya membuat keputusan bahawa YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak “lewat” dalam mengumumkan “Kabinet Satu Malaysia” kerana bagi beliau (atau sekurang-kurangnya di alam maya beliau di http://www.1malaysia.com.my/) tarikh “Kabinet Satu Malaysia” diumumkan adalah pada 8 April 2009, seperti yang telah dikatakan sebelum ini.

Wahai Rakyat Jelata! Sila betulkan tarikh anda!