Friday, 20 March 2009

Klinik Kerjaya dan Resume

Saya ingin mempromosikan "Klinik Kerjaya dan Resume" yang dianjurkan oleh MCA bagi membantu mereka yang diberhentikan kerja dan yang menganggur.

Saya terlibat secara tidak langsung dalam menjayakan program ini yang akan dilancarkan di Wisma MCA, Jalan Ampang pada 21 Mac 2009.


Maklumat berikut saya petik daripada siaran media yang dikirim kepada saya melalui e-mel.

Kadar pengangguran dan pekerja yang diberhentikan kerja kian meningkat secara mendadak ekoran krisis ekonomi global. Justeru, bagaimana untuk mendapat pekerjaan dan, lebih penting lagi, bagaimana untuk menarik perhatian para majikan serta diberikan peluang untuk ditemu ramah adalah merupakan dua kebimbangan utama sekarang.

Menyedari hakikat ini, Sekretariat Pembelajaran Sepanjang Hayat MCA menganjurkan "Klinik Kerjaya dan Resume" pada 21 Mac 2009 (Sabtu), 9:00 pagi di tingkat 2, Wisma MCA.

Klinik ini bertujuan membantu individu-individu yang menganggur dan mereka yang diberhentikan kerja untuk mencari pekerjaan baru dengan membuat pengubahsuaian ke atas resume mereka menerusi rundingan perseorangan dan forum kerjaya tentang tip-tip untuk mencari kerja dan mengenal pasti trend pasaran kerja sekarang. Aktiviti tersebut disokong oleh JobStreet.com.

Terdapat majikan-majikan unggul Malaysia yang akan menjalankan temuduga untuk bakal calon-calon. Sesiapa yang berjaya dalam temuduga akan ditawar peluang pekerjaan serta-merta.

Kepada mereka yang berminat untuk mendapatkan khidmat nasihat profesional terhadap bagaimana untuk memperbaiki resume dan berminat untuk mengetahui tentang tip-tip mendapatkan pekerjaan, sudikanlah menghadiri aktiviti tersebut.


Para peserta untuk Klinik Kerjaya dan Resume adalah dikehendaki untuk membawa bersama resume masing-masing.

Jika terdapat sebarang kemusykilan dan pertanyaan, sila hubung Pembelajaran Sepanjang Hayat MCA di talian 03-2161 8044 sambungan 418-421 atau e-mel kepada: info@lll.net.my.

Atau hubungi terus Cik Sue F Law (016-3436586) untuk maklumat segera.



No comments:

Post a Comment

Sila gunakan Bahasa Malaysia atau Bahasa Inggeris yang betul dari segi ejaan, tatabahasa, tanda baca, struktur ayat dan kesantunan berbahasa. Komen tanpa nama tidak akan dilayan. Komen yang tiada kaitan dengan topik tidak akan disiarkan. Pencemaran bahasa diharamkan!