22 Jan 2018

Yahudi, Kristian, Hindu dan Buddha Berasal Daripada Islam?


Mesej WhatsApp yang saya terima pada 22 Januari 2018 dan reaksi segera yang saya berikan.

Sekali lagi, ramai yang sudah mula menyebarkan maklumat kurang tepat berkenaan buku ini. Benar – Buku ini memutarbelitkan fakta. Benar – Penulis buku ini sengaja menghina sejarah agama-agama lain. Benar – Buku ini bukan bertujuan membuka dialog antara agama. Benar – Buku ini berniat dakyah.

Akan tetapi – buku ini bukan buku teks sekolah seperti didakwa sesetengah pihak. Orang yang berbuat demikian ternyata tidak tahu apa-apa mengenai buku ini. (Kalau anda baca teks yang terpampang pada foto yang tersebar pun sudah cukup untuk anda faham bahawa ia bukan buku teks sekolah.)

Baca kenyataan Oxford Fajar berikutan kekeliruan pihak tertentu -- [DI SINI]

Apa-apa pun, judul buku ini ialah Yahudi, Kristian, Hindu dan Buddha Berasal Daripada Islam? (2016)


Penulis sama menghasilkan buku berjudul Kau Sembah Apa? (2016). Baca ulasan saya – KLIK DI SINI – jika anda sebenarnya berminat untuk mengetahui fakta sebenar – Supaya anda tidak terus-menerus menyebarkan fakta tidak benar mengenai buku dakyah berniat jahat ini.

Baca juga -- Why Belittle Indians Annually? dan Maklumat Sebenar India dan Hindu dan Forum Agama-agama Minoriti dan Malaiur Manikam dan Kenali Ajaran Hindu dan Kenali Melayu dan Islam dan Konvoi Rumah Ibadat dan Buku-buku Tentang Kaum India. dan Buddha Sebar Islam?