11 Jun 2009

Prakash Suriyamurthy di Kosmo!

Saya pernah menulis mengenai Prakash Suriyamurthy di blog saya [BACA DI SINI] selepas bertemu dengan beliau tahun lalu. Kini, Prakash juga dipilih menjadi Timbalan Presiden Kumpulan Sasterawan Kavyan.

Baru pada 10 Jun 2009, saya mengirim sebuah makalah yang ditulis oleh Prakash kepada editor majalah Tunas Cipta untuk dinilai bagi tujuan terbitan. Makalah berkenaan adalah mengenai pengalaman beliau membaca kesemua buku Harry Potter dalam versi Braille bagi tujuan tesis Sarjana di Universiti Malaya.

Pada pagi 11 Jun 2009, semasa bertugas di Bilik Operasi Unit Bencana RTM, Noor Akmar Aziz memberitahu saya bahawa sebuah rencana mengenai Prakash disiarkan dalam akhbar Kosmo! (10 Jun 2009).

Selepas hampir setahun bersemuka dengan beliau, saya masih berpeluang mengetahui beberapa perkara baru mengenai Prakash melalui rencana berkenaan yang ditulis oleh Subashini.

Sila KLIK DI SINI untuk membaca rencana berkenaan sepenuhnya.