16 Apr 2009

Tahniah!





Hujan adalah rahmat. Nampaknya banjir juga membawa rahmat!

Beberapa kawasan di Melaka serta beberapa kawasan di Banting, Selangor mengalami banjir semalam (15 April 2009).

Idzham Adi Sidik yang kebetulan berada di Melaka telah menunjukkan sikap proaktif dengan menghubungi RTM Melaka serta membuat liputan banjir secara berterusan untuk siaran TV1 dan radio sejak tengah hari hingga malam.

Bagi banjir di Bukit Changgang, Banting pula, Lim Fheng Fheng dan Nurul Norashikin Abu Sha’ari menawarkan diri untuk pergi membuat liputan. Sementara Lim menguruskan laporan berita untuk siaran radio sehingga tengah malam, Shikin pula membuat liputan untuk berita televisyen.

Pada waktu yang sama, Noor Akmar Aziz dan Mohd Shamsul Ishak menguruskan bahan-bahan untuk siaran Bencana@1 (Galeri Perdana@1) pada Isnin, 20 April 2009, 10:30 malam. [BACA DI SINI]

Darshini Sanmugam dan Nurul Akmar Annual membantu menguruskan bahan-bahan visual, grafik dan voicecast daripada wartawan lokasi.

Mohammad Noor Mat Aroff dan Mohd Suhaimie Md Jaman pula membuat perancangan bagi rakaman compere yang akan dibuat esok; serta memikirkan soal-soal kreativiti bagi menjayakan Bencana@1.

Semua ini mereka lakukan sebagai tambahan kepada tugas-tugas hakiki yang sedia ada!

Mereka juga sudah sedia menunjukkan komitmen dan minat untuk terlibat dalam penerbitan (pra dan pasca) Bencana@1 (Galeri Perdana@1).

Ringkasnya, saya amat berbangga dengan komitmen dan kesungguhan yang ditunjukkan oleh staf baru Unit Khas dan Unit Bencana RTM yang menyertai kami pada 2 Mac 2009.

Tahniah dan terima kasih, ikhlas daripada Pak Cik Uthaya Sankar SB.
..