15 Sept 2008

Peluang Berkongsi BERITA di Bernama Radio24 – dari Malaysia atau Luar Negara


Aidil Fitri semakin hampir; dijangka pada 1 Oktober 2008.

Apakah perancangan saudara pada Hari Raya Pertama dan Kedua?

Sudikah saudara berkongsi BERITA berhubung sambutan di tempat saudara melalui stesen radio pertama Malaysia?

Sama ada saudara berada di Lembah Klang atau di kampung-halaman, tidak menjadi masalah kerana telefon menjadi tali penghubung.

Sila maklum bahawa ruang dan peluang yang diberikan ini BUKAN untuk menyampaikan ucapan Aidil Fitri, tetapi untuk menyampaikan BERITA mengenai sambutan Aidil Firti.

Misalnya: kemeriahan di kampung, KL yang lengang, juadah khas, kemeriahan sambutan, kemalangan (jika ada), tips keselamatan, pengumuman rumah terbuka, keadaan cuaca di tempat saudara, banjir (jika ada) dan tempat menarik untuk dikunjungi sekeluarga.

Kalau saudara berada di luar negara, mengapa tidak berkongsi BERITA Aidil Fitri di sana?

Kalau saudara kenal sesiapa – di Lembah Klang, di seluruh Malaysia atau di luar negara – sila sebarkan maklumat ini utnuk sama-sama memeriahkan Aidil Fitri di Bernama Radio24.

Memandangkan saudara akan menjadi semacam wartawan yang melaporkan berita untuk siaran di Bernama Radio24, maka pihak kami akan menghubungi saudara melalui telefon, walaupun jika saudara berada di luar negara – boleh jimatkan bil telefon!

Caranya begini: Hantar e-mel kepada saya (Uthaya Sankar SB – http://my.mc761.mail.yahoo.com/mc/compose?to=uthayasb@yahoo.com.my) dan nyatakan nama lengkap, nombor telefon dan tempat saudara akan berada semasa hari raya. Nyatakan juga sama ada mahu dihubungi pada raya pertama atau kedua. Kalau boleh, nyatakan juga aspek apa yang boleh saudara laporkan berita untuk Bernama Radio24.

Ringkasnya, perlu ada elemen BERITA – bukan sekadar menyampaikan ucapan.

Bernama Radio24 boleh didengar melalui frekuensi 93.9FM di Lembah Klang dan http://www.radio24.com.my/ dari seluruh dunia.