3 Jun 2008

Kumpulan Cerpen Rudra Avatara

Kumpulan Cerpen Rudra Avatara sebenarnya merupakan projek lama yang tertangguh selama hampir dua tahun.

Saya sudah mendapatkan ISBN bagi Rudra Avatara pada akhir tahun 2005. Bagaimanapun, berikutan masalah kewangan, hasrat menerbitkan buku berkenaan terpaksa ditangguhkan.

Pada Jumaat lalu, 30 Mei 2008, saya telah mengirim SMS kepada beberapa individu untuk meminta pandangan, saranan dan cadangan untuk merealisasikan cadangan menerbitkan Rudra Avatara pada tahun ini.

(Tambahan pula, sudah ada satu lagi manuskrip kumpulan cerpen remaja yang perlu saya terbitkan selepas ini; juga tertangguh sejak tahun lalu!)

Dan hari ini, 3 Jun 2008, pukul 2:00 petang, saya telah bertemu dengan dua individu yang bersetuju -- bukan "bersetuju pada dasarnya" seperti yang selalu digunakan dalam laporan media -- untuk membantu menampung kos mencetak kumpulan cerpen Rudra Avatara.

Persetujuan yang dicapai adalah untuk membolehkan saya membayar kos percetakan selepas buku terbit dan mula dijual.

Tentu sahaja saya amat berterima kasih kepada beberapa individu yang telah bertindak secara proaktif sebaik sahaja menerima SMS daripada saya. Malah, ada juga individu yang membantu memanjangkan (forward) SMS saya kepada individu lain yang difikirkan boleh membantu saya dalam urusan penerbitan Rudra Avatara.

Nama-nama individu terbabit tidak perlulah saya sebutkan di sini. Mereka pasti faham bahawa saya amat menghargai sokongan dan bantuan mereka.

Maklumat terkini mengenai perkembangan Rudra Avatara akan disebarkan melalui lamam www.uthayasb.cjb.net dan www.ekavyan.cjb.net untuk makluman ramai.

Salah seorang individu yang saya temui pada 3 Jun 2008 juga mencadangkan supaya majlis pelancaran diadakan bagi Rudra Avatara.

.
Sama-sama kita nantikan kelahiran Rudra Avatara!