20 May 2009

Kumpulan Karangkraf Sdn Bhd

Saya turut serta bersama-sama empat pegawai dari Bahagian Gerakan Literasi Maklumat, Perpustakaan Negara Malaysia (PNM) mengadakan lawatan ke Kumpulan Karangkraf Sdn Bhd (KKSB) pada pagi 20 Mei 2009 sebagai salah satu usaha mengeratkan silatulrahim dan mengeratkan kerjasama ke arah melahirkan “Bangsa Membaca, Bangsa Berjaya”.

Rombongan kecil yang diketuai oleh Timbalan Pengarah, Encik Abdul Majid Hamid disambut oleh Pengurus Korporat KKSB, Encik Hashim Anang dan editor majalah e@siswa, Encik Saharom Abd Aziz.

Selepas perbincangan, kami dibawa melawat ke bahagian editorial, grafik dan percetakan; serta diberikan penerangan terperinci oleh pegawai di bahagian-bahagian berkenaan.

Semasa makan tengah hari, kami disertai oleh Pengarah Urusan dan pengasas Kumpulan Karangkraf Sdn Bhd, Dato’ Hussamuddin Yaacub yang mengalu-alukan kerjasama antara PNM dan KKSB.

Dato’ Hussamuddin juga menyatakan bahawa sejak membuka akaun Facebook beberapa minggu lalu, beliau turut mengikuti perkembangan saya di ruang siber setiap hari.
.
Oh, ya! Beberapa foto yang sempat dirakam semasa lawatan ini ada dimuatkan di Facebook.