21 May 2009

Menderma Kathakali

Sudikah Datuk/Datin/Tuan/Puan/Saudara/Saudari menyumbangkan RM50 bagi memungkinkan perpustakaan sebuah sekolah memiliki 2 naskhah Rudra Avatara: Kumpulan Cerpen Bahasa Malaysia dan 3 naskhah Kathakali: Kumpulan Cerpen Bahasa Malaysia?

2. Saya tahu bahawa memang ada ramai dermawan; khususnya yang menyokong usaha melahirkan “Bangsa Membaca, Bangsa Berjaya”.

3. Ada beberapa sekolah yang sudah dikenal pasti memerlukan bantuan buku dan mereka berminat mendapatkan beberapa naskhah – atau sekurang-kurangnya satu naskhah – buku Rudra Avatara dan Kathakali untuk bacaan guru-guru dan pelajar/murid di perpustakaan sekolah.

4. Atau Datuk/Datin/Tuan/Puan/Saudara/Saudari boleh memilih sendiri sekolah yang akan menerima sumbangan buku-buku berkenaan.

5. Mungkin bekas sekolah yang sering muncul dalam mimpi dan kenangan bawah sedar …?

6. Tentu sahaja resit rasmi akan diberikan kepada Datuk/Datin/Tuan/Puan/Saudara/Saudari atas pembelian buku-buku yang didermakan itu, berdasarkan harga pasaran buku.

7. Untuk makluman, harga pasaran buku-buku berkenaan adalah RM20.00 senaskhah tetapi Datuk/Datin/Tuan/Puan/Saudara/Saudari hanya perlu membayar separuh daripada harga pasaran kerana baki 50% ditanggung oleh Kumpulan Sasterawan Kavyan.

8. Jika Datuk/Datin/Tuan/Puan/Saudara/Saudari berminat, sudilah menghubungi saya melalui e-mel uthayasb@yahoo.com.my atau talian 012-3368142.

9. Nama saya Uthaya Sankar SB.