25 Feb 2011

Ingin Bertemu ...

Saya bercadang mengunjungi Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pada pertengahan April 2011. Kali terakhir saya berpeluang bertemu beliau adalah pada 1995 semasa menyertai perhimpunan penulis di Kota Bharu. .
.

Kalau ada ruang dan peluang, saya juga bercadang bertemu Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada pertengahan Mac 2011. Kali terakhir kami sempat bertemu pada April 2010.

.

Begitu juga dengan Ketua Menteri dan Menteri Besar lain. Saya selalu membaca mengenai mereka di akhbar, dan amat ingin bertemu mereka secara bersemuka untuk lebih mengenali mereka. Bukan sebagai orang politik tetapi atas kapasiti masing-masing sebagai Menteri Besar dan Ketua Menteri.

.

Mungkin sahaja kami boleh berbual tentang bahasa, sastera, seni dan budaya tanpa dikelilingi penyokong politik.

.

Buat masa ini, pertemuan yang saya katakan ini hanya pada peringkat “cadangan” dan “harapan” dan “niat”. Saya belum menghubungi pejabat mana-mana Menteri Besar dan Ketua Menteri terbabit.

.

Saya akan maklumkan perkembangan dari semasa ke semasa menerusi blog ini.