24 Mar 2009

Rudra Avatara di MPH dan Singapura

Kumpulan Cerpen Bahasa Malaysia Rudra Avatara kini boleh dibeli di Singapura; selain di beberapa gedung buku terkemuka seluruh Malaysia.

Sebelum ini, ada pembaca dari republik itu yang menghubungi saya melalui e-mel dan bertanya bagaimana mereka boleh mendapatkan buku berkenaan.

Saya pula tidak dapat memberikan jawapan yang pasti kerana masalah tukaran wang dan kos kiriman melalui pos.

Baru-baru ini, saya dihubungi Encik Mohamad Noor Mohamad Amin yang merupakan pembekal buku di republik berkenaan. Beliau berminat membeli 40 naskhah Rudra Avatara untuk diedarkan ke 26 perpustakaan di sana.

Pada pagi 24 Mac 2009, saya dihubungi semula oleh Encik Mohamad yang datang ke Kuala Lumpur. Maka, saya segera pergi menyerahkan 40 naskhah Rudra Avatara yang diminta.

Jika ada permintaan daripada pembaca, sekolah, perpustakaan dan pihak-pihak lain di Singapura, beliau akan membeli lebih banyak daripada saya.

Maka, bagi rakyat Singapura yang berminat membaca Rudra Avatara, boleh menghubungi Encik Mohamad melalui telefon bimbit 90680737.

Sementara itu, GerakBudaya Enterprise yang beribu pejabat di Petaling Jaya, Selangor pula sedang mengedarkan Rudra Avatara ke beberapa gedung buku terkemuka di seluruh negara.

Pengedaran itu diuruskan oleh Encik Zulhabri Supian.

Pada 1 Mac 2009, saya menyerahkan 255 naskhah Rudra Avatara kepada beliau. Pada 24 Mac 2009, sebanyak 250 naskhah lagi diserahkan untuk tujuan edaran ke kedai-kedai buku terkemuka seluru negara.

Maklumat GerakBudaya boleh dibaca di www.gerakbudaya.com manakala maklumat lengkap mengenai Rudra Avatara pula di SINI.