Wednesday, 30 July 2008

Temuduga B41

Awal pagi, saya ke Putrajaya bagi temuduga jawatan kontrak Penerbit Rancangan B41. Kedua-dua penemuduga dan saya lebih banyak berbual dan berbincang; bukan temuduga konvensional.
.
Saya memaklumkan secara terus-terang kepada penemuduga bahawa saya telah memohon jawatan B41 pada Disember 2007 dan tidak mendapat sebarang maklum balas sejak itu.
.
Maklumat berkaitan bolehlah dibaca di sini.
.
Maka, kata saya kepada penemuduga, saya sudah pun menerima tawaran kerja di Radio24 dan akan memulakan khidmat di sana pada 1 Ogos 2008.
.
Selesai temuduga, saya ke RTM untuk minum di kantin bersama-sama rakan-rakan. Saya menceritakan apa yang berlaku semasa temuduga.
.
Kemudian, saya ke Bahagian Pinjaman, Perpustakaan Negara Malaysia (PNM) untuk bertemu Puan Sofia dan Puan Shahliza bagi perbincangan aktiviti kerjasama Kavyan dan PNM.
.
Aktiviti-aktiviti berkenaan akan dimulakan segera; apatah lagi tempat kerja baru saya di Wisma Bernama hanyalah di sebelah PNM!
.
Saya juga ke Radio24 untuk berkenal-kenalan dengan rakan-rakan baru. Mereka ternyata amat mengalu-alukan penyertaan saya dalam keluarga Radio24. Mereka juga ternyata menyedari potensi saya di Radio24.

1 comment:

  1. hi, boleh saya tanya apa tugas yang perlu dibuat oleh penerbit rancangan dan macam mana dengan proses temuduga?

    ReplyDelete

Sila gunakan Bahasa Malaysia atau Bahasa Inggeris yang betul dari segi ejaan, tatabahasa, tanda baca, struktur ayat dan kesantunan berbahasa. Komen tanpa nama tidak akan dilayan. Komen yang tiada kaitan dengan topik tidak akan disiarkan. Pencemaran bahasa diharamkan!