29 Jul 2008

Dilema UthayaSB

Saya telah memohon untuk menjadi staf tetap di RTM pada Disember 2007. Namun, tiada sebarang berita positif atau perkembangan ke arah itu.
.
Lalu, dalam surat kepada Pengarah Berita Ehwal Semasa beberapa bulan lalu, saya telah nyatakan bahawa saya terpaksa mencari kerja tetap lain.
.
.
Salah satu tawaran yang saya terima baru-baru ini adalah dari Radio 24; hanya menunggu masa untuk surat tawaran rasmi.
.
Pada 27 Julai 2008, saya tiba-tiba menerima surat melalui e-mel untuk menghadiri temuduga "pengambilan jawatan pelantikan secara kontrak sebagai Penerbit Rancangan gred B41 di Jabatan Penyiaran, Kementerian Penerangan."
.
Dan hari ini, panggilan dari Bernama yang memaklumkan bahawa surat lantikan saya sudah siap dan saya boleh memulakan kerja sebagai kakitangan tetap di Radio 24 pada 1 Ogos 2008!
.
Berikut SMS yang saya kirim kepada rakan-rakan berhubung perkembangan ini:
.
Dilema Uthaya: Radio24 minta mula kerja sebagai kakitangan sepenuh masa pada 1 Ogos 2008. RTM pula panggil temuduga staf kontrak B41 pada 30 Julai 2008.
.
Pelbagai reaksi, panduan dan nasihat diterima. Saya ucapkan terima kasih kepada semua yang prihatin dan sudi mengambil berat.