Tuesday, 29 July 2008

Dilema UthayaSB

Saya telah memohon untuk menjadi staf tetap di RTM pada Disember 2007. Namun, tiada sebarang berita positif atau perkembangan ke arah itu.
.
Lalu, dalam surat kepada Pengarah Berita Ehwal Semasa beberapa bulan lalu, saya telah nyatakan bahawa saya terpaksa mencari kerja tetap lain.
.
.
Salah satu tawaran yang saya terima baru-baru ini adalah dari Radio 24; hanya menunggu masa untuk surat tawaran rasmi.
.
Pada 27 Julai 2008, saya tiba-tiba menerima surat melalui e-mel untuk menghadiri temuduga "pengambilan jawatan pelantikan secara kontrak sebagai Penerbit Rancangan gred B41 di Jabatan Penyiaran, Kementerian Penerangan."
.
Dan hari ini, panggilan dari Bernama yang memaklumkan bahawa surat lantikan saya sudah siap dan saya boleh memulakan kerja sebagai kakitangan tetap di Radio 24 pada 1 Ogos 2008!
.
Berikut SMS yang saya kirim kepada rakan-rakan berhubung perkembangan ini:
.
Dilema Uthaya: Radio24 minta mula kerja sebagai kakitangan sepenuh masa pada 1 Ogos 2008. RTM pula panggil temuduga staf kontrak B41 pada 30 Julai 2008.
.
Pelbagai reaksi, panduan dan nasihat diterima. Saya ucapkan terima kasih kepada semua yang prihatin dan sudi mengambil berat.

No comments:

Post a Comment

Sila gunakan Bahasa Malaysia atau Bahasa Inggeris yang betul dari segi ejaan, tatabahasa, tanda baca, struktur ayat dan kesantunan berbahasa. Komen tanpa nama tidak akan dilayan. Komen yang tiada kaitan dengan topik tidak akan disiarkan. Pencemaran bahasa diharamkan!