24 Jun 2008

Teh O dan Milo Bersama Pak Samad II

Pagi ini saya membaca berita pukul 9 pagi dan 11 pagi di RTM1. Tiada Warta Jam 10 kerana siaran langsung dari Parlimen.

Maka, pada pukul 9:30 pagi, saya bertemu Pak Samad sekali lagi di Bangsar. Dan sekali lagi, menu pilihan kami sama sahaja: Pak Samad minum teh O dan saya minum Milo suam.
.
Kami bualkan beberapa perkara berkaitan Kavyan, Rudra Avatara, sambutan 52 tahun DBP dan beberapa perkembangan sastera tanah air.
.
Pak Samad turut menyerahkan suatu catatan ringkas sepanjang satu halaman yang akan diterbitkan sebagai prakata dalam Rudra Avatara.
.
Saya turut memaklumkan kepada Pak Samad bahawa Kavyan sudah mendapat kelulusan rasmi daripada pihak Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia untuk mengendalikan aktiviti bahasa dan sastera di sekolah-sekolah rendah seluruh negara.
.
Kami tidak dapat berbual panjang kerana Pak Samad perlu ke klinik untuk pemeriksaan kesihatan, manakala saya perlu kembali ke RTM untuk menyampaikan Warta Jam 11.