Tuesday, 24 June 2008

Teh O dan Milo Bersama Pak Samad II

Pagi ini saya membaca berita pukul 9 pagi dan 11 pagi di RTM1. Tiada Warta Jam 10 kerana siaran langsung dari Parlimen.

Maka, pada pukul 9:30 pagi, saya bertemu Pak Samad sekali lagi di Bangsar. Dan sekali lagi, menu pilihan kami sama sahaja: Pak Samad minum teh O dan saya minum Milo suam.
.
Kami bualkan beberapa perkara berkaitan Kavyan, Rudra Avatara, sambutan 52 tahun DBP dan beberapa perkembangan sastera tanah air.
.
Pak Samad turut menyerahkan suatu catatan ringkas sepanjang satu halaman yang akan diterbitkan sebagai prakata dalam Rudra Avatara.
.
Saya turut memaklumkan kepada Pak Samad bahawa Kavyan sudah mendapat kelulusan rasmi daripada pihak Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia untuk mengendalikan aktiviti bahasa dan sastera di sekolah-sekolah rendah seluruh negara.
.
Kami tidak dapat berbual panjang kerana Pak Samad perlu ke klinik untuk pemeriksaan kesihatan, manakala saya perlu kembali ke RTM untuk menyampaikan Warta Jam 11.

No comments:

Post a Comment

Sila gunakan Bahasa Malaysia atau Bahasa Inggeris yang betul dari segi ejaan, tatabahasa, tanda baca, struktur ayat dan kesantunan berbahasa. Komen tanpa nama tidak akan dilayan. Komen yang tiada kaitan dengan topik tidak akan disiarkan. Pencemaran bahasa diharamkan!