23 Jun 2008

Teh O dan Milo Bersama Pak Samad

Saya menghubungi Pak Samad dan kami bertemu di Bangsar untuk membincangkan buku Rudra Avatara. Saya serahkan manuskrip kumpulan cerpen berkenaan untuk Pak Samad baca sebelum menyediakan teks ucapan pelancaran.
.
Pak Samad menghadiahkan saya senaskhah buku 68 Soneta Pohon Ginkgo (Dapatkan maklumat buku terbaru Pak Samad di SINI.)
.
Saya mewakili Kavyan mengucapkan terima kasih kepada Pak Samad kerana terus sudi menjadi Penasihat Agung Kavyan sejak tahun 2003.
.
Pak Samad mendedahkan bahawa ada juga "cubaan" meminta/mendesak beliau menarik diri daripada terus menjadi Penasihat Agung Kavyan tahun lalu. (Baca isu berkaitan di sini)
.
Saya terharu apabila Pak Samad memaklumkan bahawa beliau tahu mengenai kedudukan Kavyan dan juga mengenai peribadi diri saya; maka tidak timbul soal beliau perlu menarik diri daripada menjadi Penasihat Agung Kavyan berdasarkan "desakan" atau "cadangan" mana-mana pihak.
.
Saya puji sikap Pak Samad kerana beliau lebih sedia bersemuka untuk menyelesaikan masalah tanpa terpengaruh pada "desakan" luar.