Wednesday, 31 March 2010

Mengapa Saya Menulis ...

Apabila saya mendedahkan mengapa sebenarnya saya menulis karya kreatif, pendedahan saya pasti tidak lari daripada membuatkan sesetengah pihak terkilan, marah dan semacam kurang senang; khususnya kerana saya tegas dengan pendirian saya menggunakan istilah “Bahasa Malaysia” dan saya lebih berani mati di hujung pedang daripada mati kena tendang.
..

Namun, apa yang ingin saya perkatakan adalah kebenaran dan tidak ada alasan mengapa saya harus menyembunyikannya; apatah lagi apabila saya memang berniat menceritakan mengapa saya menulis karya kreatif.

..

Ada beberapa perkara asas yang merangsang saya untuk menulis karya kreatif. Saya tidak ingat kesemuanya. Dan saya juga tidak dapat memastikan mana yang datang dulu dan mana yang datang kemudian.

.

Sila KLIK DI SINI jika berminat untuk mengetahui sebahagian daripada perkara yang merangsang saya untuk menulis.

No comments:

Post a Comment

Sila gunakan Bahasa Malaysia atau Bahasa Inggeris yang betul dari segi ejaan, tatabahasa, tanda baca, struktur ayat dan kesantunan berbahasa. Komen tanpa nama tidak akan dilayan. Komen yang tiada kaitan dengan topik tidak akan disiarkan. Pencemaran bahasa diharamkan!