16 Feb 2010

Sebelum Sultan dan Endhiran

Saya sepatutnya menonton filem Chandramukhi bersama-sama Ganesan Duraisamy pada 5 Mei 2005 tetapi rancangan itu terpaksa dibatalkan apabila Ganesan kemalangan semasa dalam perjalanan ke pawagam.
.

Hampir lima tahun sudah berlalu dan hari ini, saya mahu memperkatakan filem itu.

.

Selepas filem Baba (2002) kurang mendapat sambutan, saya percaya Rajinikanth telah mengambil kira pelbagai faktor sebelum memutuskan untuk berlakon dalam Chandramukhi (2005).

.

Tentu sahaja banyak rombakan dan perubahan besar dilakukan pada skrip asal bagi memastikan Super Star Rajinikanth muncul sebagai watak paling utama dalam filem berkenaan.

.

Dalam memperkatakan mengenai Chandramukhi (2005), saya akan berbicara juga mengenai Manichitratazhu (1993), Apthamitra (2004), Rajmohol (2005) dan Bhool Bhulaiyaa (2007).

.

Sila KLIK DI SINI jika ingin membaca catatan yang saya lakukan sementara menanti kemunculan Rajinikanth dalam filem Tamil Endhiran (“Robot”) dan filem animasi Sultan: The Warrior.