2 Apr 2009

DUN Bukit Selambau

2 April 2009, Hari Buku Kanak-kanak Antarabangsa. Saya berada di Sungai Petani, Kedah untuk aktiviti bahasa dan sastera.

Bagaimanapun, alang-alang berada di Sungai Petani, saya tidak mahu melepaskan peluang turut merasai suasana kempen Pilihan Raya Kecil N025 DUN Bukit Selambau yang menyaksikan 15 calon bertanding.

Agak menarik juga kerana saya tinggal di Hotel Swiss yang turut menempatkan wartawan dan krew media dari RTM. Maka, dapatlah saya “tumpang sekaki” untuk menyaksikan sendiri susana di sekitar Sungai Petani dan Bukit Selambau secara apolitikal.
Saya cuba melihat suasana “perang poster” dari sudut mata saya sendiri tanpa mewakili mana-mana organisasi.

Foto-foto yang dirakam berkaitan kempen pilihan raya kecil boleh dilihat di Facebook. Sila ambil perhatian bahawa hanya individu yang mendaftar sebagai ahli Facebook (percuma) dan menambah uthayasb@yahoo.com.my sebagai “rakan” boleh mengakses ke “album foto” yang disediakan.