18 Apr 2009

Bencana@1

Pada waktu saya membuat catatan ini, penolong penerbit saya sedang sibuk dan tekun membuat suntingan terakhir bagi program “Bencana@1” yang dijadual akan disiarkan di TV1 pada Isnin, 20 April 2009, pukul 10:30 malam.

Bagi saudara yang menontonnya nanti, jangan terkejut apabila melihat montaj “Galeri Perdana@1” digunakan bagi siaran bahan-bahan Unit Bencana RTM itu nanti.

Semua itu keputusan pihak atasan dan saya hanya mengikut arahan.

Selepas menonton siaran sulung pada 20 April 2009, harap sudi mengemukakan komen, cadangan dan pandangan membina menggunakan aplikasi “komen” (comment) di hujung catatan ini.

Sekurang-kurangnya komen itu boleh menjadi rujukan dan panduan. Atau boleh dijadikan bukti bahawa ada orang menonton rancangan khas berkaitan Unit Bencana RTM.
.
Untuk makluman, saya bertindak sebagai penerbit dan pengacara.

Rancangan ini hanya dijadualkan “hayat” sehingga Jun 2009. Mungkin sokongan penonton – melalui komen di blog ini – boleh membantu mengubah nasib dan takdir.

Selaku penerbit “Bencana@1”, saya merakamkan terima kasih dan penghargaan kepada sekumpulan staf baru di Unit Bencana RTM: Mohammad Noor Mat Aroff (Penolong Penerbit), Lim Fheng Fheng (Penolong Penerbit), Mohd Suhaimie Md Jaman (Pembantu Penerbit), Nurul Norashikin Abu Sha’ari (Pembantu Penerbit), Noor Akmar Aziz (wartawan), Mohd Shamsul Ishak (wartawan), Nawwar Raidah Aris (wartawan), Darshini Sanmugam (wartawan).

Sekiranya berlaku bencana alam di tempat saudara, hubungi segera Bilik Operasi Unit Bencana RTM di 03-22827448 atau 012-3368142. Dan sila bersedia memberikan maklumat asas yang diperlukan untuk membolehkan Unit Bencana RTM membuat liputan.
...