Saturday, 19 July 2008

Kavyan di PNM

Program Diskusi Karya Sastera anjuran Perpustakaan Negara Malaysia (PNM) berlangsung di Aras 1 PNM.
.
Sengaja saya pergi lebih awal untuk bertemu dan berbual dengan beberapa pegawai yang saya kenal di PNM.
.
Diskusi berkenaan dipengerusikan oleh Puan Siti Mariani dan menampilkan saya selaku wakil Kavyan bersama-sama SM Zakir (PENA) dan Dr Chong Fah Hing (PERSPEKTIF).
.
Diskusi kami agak santai dan menyentuh perkara-perkara berkaitan penulisan sastera. Selain memperkatakan mengenai Sasterawan Kavyan dan aktiviti Kavyan, saya turut diminta bercakap mengenai Rudra Avatara.
.
Kebanyakan hadirin terdiri daripada siswa-siswi universiti. Ada yang mengenali saya; tetapi sebagai penyampai berita dan Akhbar Hari Ini - bukan sebagai sasterawan.
.
Tidak mengapa; pasti selepas ini mereka akan melayari internet dan lebih mengenali Kavyan.

No comments:

Post a Comment

Sila gunakan Bahasa Malaysia atau Bahasa Inggeris yang betul dari segi ejaan, tatabahasa, tanda baca, struktur ayat dan kesantunan berbahasa. Komen tanpa nama tidak akan dilayan. Komen yang tiada kaitan dengan topik tidak akan disiarkan. Pencemaran bahasa diharamkan!