19 Jul 2008

Kavyan di PNM

Program Diskusi Karya Sastera anjuran Perpustakaan Negara Malaysia (PNM) berlangsung di Aras 1 PNM.
.
Sengaja saya pergi lebih awal untuk bertemu dan berbual dengan beberapa pegawai yang saya kenal di PNM.
.
Diskusi berkenaan dipengerusikan oleh Puan Siti Mariani dan menampilkan saya selaku wakil Kavyan bersama-sama SM Zakir (PENA) dan Dr Chong Fah Hing (PERSPEKTIF).
.
Diskusi kami agak santai dan menyentuh perkara-perkara berkaitan penulisan sastera. Selain memperkatakan mengenai Sasterawan Kavyan dan aktiviti Kavyan, saya turut diminta bercakap mengenai Rudra Avatara.
.
Kebanyakan hadirin terdiri daripada siswa-siswi universiti. Ada yang mengenali saya; tetapi sebagai penyampai berita dan Akhbar Hari Ini - bukan sebagai sasterawan.
.
Tidak mengapa; pasti selepas ini mereka akan melayari internet dan lebih mengenali Kavyan.