5 May 2009

Pencetak Kathakali

Saya menghantar manuskrip Kathakali: Kumpulan Cerpen Bahasa Malaysia kepada pencetak pada hari ini, 5 Mei 2009.

Saya yakin bahawa Dato' Thomas Iruthayam dari Percetakan Jaya (M) Sdn Bhd akan melakukan yang terbaik dalam menjayakan penerbitan buku ini.

Tahun lalu (2008), saya mengenali beliau melalui Datuk N. Marimuthu (Presiden FOMCA) yang tampil membantu menjayakan dan memungkinkan penerbitan Rudra Avatara: Kumpulan Cerpen Bahasa Malaysia.

[BACA MENGENAINYA DI SINI]

Dato' Thomas memang bersikap profesional – berbeza dengan tanggapan dan sikap lazim sebahagian pemilik percetakan kaum India. Beliau juga ternyata tidak sekadar mementingkan keuntungan.

Semasa saya ke pejabat beliau pada Jun 2008, saya nampak cetakan komputer petikan dari laman web www.thesecret.tv yang berbunyi “Your wish is my command”.

Hari ini, saya masih sempat melihat bahan yang sama di atas meja beliau.

Sekiranya ada sesiapa yang mencari syarikat percetakan profesional, saya amat menyarankan mereka menghubungi Dato' Thomas. Nyatakan sahaja bahawa Uthaya Sankar SB menyarankan syarikat beliau.

Berikut maklumat perhubungan:

Dato' Thomas Iruthayam PPT, PJK
Percetakan Asas Jaya (M) Sdn Bhd
5 & 5B Tingkat 2, Jalan Pipit 2
47100 Bandar Puchong Jaya
Tel: 012 – 208 5522