19 Aug 2009

Berita Subuh Gajah

Berita-berita yang mencuri tumpuan pada subuh gajah, 19 Ogos 2009.

Kerajaan masih mengkaji cadangan untuk menggugurkan ruangan “kaum” pada borang dan dokumen rasminya, kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Kedudukan Senator Datuk T. Murugiah sebagai Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri akan diputuskan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Tan Sri Muhyiddin Yassin menegaskan, kerajaan Barisan Nasional (BN) sentiasa serius dalam mengambil berat kebajikan rakyatnya, tanpa diskriminasi kepada mana-mana kumpulan masyarakat berbilang kaum.

UMNO Selangor akan mengemukakan permohonan mahkamah untuk mendapatkan perintah injunksi bagi mengetepikan keputusan kerajaan negeri membina kuil di Seksyen 23, Shah Alam.

Jangkitan wabak Influenza A (H1N1) terus meragut nyawa dengan tiga lagi kematian dicatatkan pada 18 Ogos 2009; menjadikan jumlahnya meningkat kepada 67 orang.

Keputusan sama ada penutup hidung dan mulut diwartakan sebagai barang kawalan berikutan permintaan yang semakin tinggi akan diketahui hari ini.

Jabatan Penerangan perlu memantau akhbar-akhbar Cina di negara ini yang semakin bebas mengeluarkan berita dan artikel bersifat cauvinis, kata Ketua Pengarang Berita Publishing Sdn Bhd, Datuk A. Kadir Jasin.