Saturday, 2 August 2008

SJK (C) Serdang Baru 1

Berpandukan peta yang diberikan oleh Encik Ng Boon Chuan, Guru Besar SJK (C) Serdang Baru 1, saya memandu ke sekolah berkenaan.

Sebaik tiba pada sekitar pukul 2:30 petang, saya meminta maaf kepada para guru yang setia menanti.

Saya menerangkan kepada mereka mengenai kertas Bahasa Malaysia UPSR. Tumpuan perbincangan kami adalah mengenai soal bagaimana untuk membantu murid-murid sekolah berkenaan menyukai Bahasa Malaysia – sebagai suatu mata pelajaran dan juga sebagai bahasa kebangsaan.

Perlu saya akui bahawa daripada pemerhatian saya, para guru SJK (C) Serdang Baru 1 begitu mengambil berat dan mahu melakukan sesuatu untuk membantu murid-murid mereka.

Lalu, kami membincangkan beberapa cara yang mudah dan praktikal untuk dilakukan.

Saya juga berjanji untuk datang semula dalam masa terdekat untuk bertemu murid-murid sekolah ini.

Pasti ada cara yang boleh digunakan untuk memupuk rasa cinta terhadap Bahasa Malaysia. Pengalaman Kavyan tentu boleh membantu dalam perkara ini.

No comments:

Post a Comment

Sila gunakan Bahasa Malaysia atau Bahasa Inggeris yang betul dari segi ejaan, tatabahasa, tanda baca, struktur ayat dan kesantunan berbahasa. Komen tanpa nama tidak akan dilayan. Komen yang tiada kaitan dengan topik tidak akan disiarkan. Pencemaran bahasa diharamkan!