Berpandukan peta yang diberikan oleh Encik Ng Boon Chuan, Guru Besar SJK (C) Serdang Baru 1, saya memandu ke sekolah berkenaan.
Sebaik tiba pada sekitar pukul 2:30 petang, saya meminta maaf kepada para guru yang setia menanti.
Saya menerangkan kepada mereka mengenai kertas Bahasa Malaysia UPSR. Tumpuan perbincangan kami adalah mengenai soal bagaimana untuk membantu murid-murid sekolah berkenaan menyukai Bahasa Malaysia – sebagai suatu mata pelajaran dan juga sebagai bahasa kebangsaan.
Perlu saya akui bahawa daripada pemerhatian saya, para guru SJK (C) Serdang Baru 1 begitu mengambil berat dan mahu melakukan sesuatu untuk membantu murid-murid mereka.
Lalu, kami membincangkan beberapa cara yang mudah dan praktikal untuk dilakukan.
Saya juga berjanji untuk datang semula dalam masa terdekat untuk bertemu murid-murid sekolah ini.
Pasti ada cara yang boleh digunakan untuk memupuk rasa cinta terhadap Bahasa Malaysia. Pengalaman Kavyan tentu boleh membantu dalam perkara ini.
Sebaik tiba pada sekitar pukul 2:30 petang, saya meminta maaf kepada para guru yang setia menanti.
Saya menerangkan kepada mereka mengenai kertas Bahasa Malaysia UPSR. Tumpuan perbincangan kami adalah mengenai soal bagaimana untuk membantu murid-murid sekolah berkenaan menyukai Bahasa Malaysia – sebagai suatu mata pelajaran dan juga sebagai bahasa kebangsaan.
Perlu saya akui bahawa daripada pemerhatian saya, para guru SJK (C) Serdang Baru 1 begitu mengambil berat dan mahu melakukan sesuatu untuk membantu murid-murid mereka.
Lalu, kami membincangkan beberapa cara yang mudah dan praktikal untuk dilakukan.
Saya juga berjanji untuk datang semula dalam masa terdekat untuk bertemu murid-murid sekolah ini.
Pasti ada cara yang boleh digunakan untuk memupuk rasa cinta terhadap Bahasa Malaysia. Pengalaman Kavyan tentu boleh membantu dalam perkara ini.