25 Jun 2008

Minnal FM

Peti masuk e-mel saya penuh dengan kiriman daripada para pendengar setia MinnalFM yang meluahkan kekecewaan terhadap mutu siaran Radio RTM Bahasa Tamil itu.

Sejak petang semalam (24 Jun 2008), peti masuk telefon bimbit saya sudah mula dihujani SMS yang bernada sama. Masing-masing meluahkan kekecewaan terhadap beberapa perkara.

Antaranya, pengacara MinnalFM yang ada sekarang kurang profesional, kurang kelayakan akademik, kurang bakat sebagai DJ, kurang penguasaan Bahasa Tamil, dan lebih mementingkan hiburan daripada misi sebenar MinnalFM sebagai media “penerangan”.
.
Tidak lupa juga mengenai kewujudan "DJ lelaki bersuara wanita"!

Tentu sahaja semuanya berbalik kepada soal kepimpinan dalam MinnalFM.

Saya sebenarnya sedang menyiapkan laporan berkaitan MinnalFM untuk diserahkan kepada pihak atasan pada 26 Julai 2008.

Mungkin saya akan menulis (memblog) lebih lanjut mengenai isu ini apabila laporan saya selesai nanti.