1 Aug 2008

Hari Pertama di Radio24

Saya masuk kerja pada pukul 5:00 pagi. Memang saya lebih suka begini.

Rakan-rakan setugas -- Syeliza & Irma -- memberi sedikit tunjuk ajar tentang cara menggunakan sistem komputer di Radio24. Tidak terlalu sukar, sebenarnya.

Terus saya mulakan tugas penyunting berita.

Bermula pukul 7:00 pagi, berita ke udara setiap 15 minit. Para pendengar Radio24 (93.9 fm atau www.radio24.com.my) pasti mengetahui hal ini.

Sedar tak sedar, sudah pukul 1:00 tengah hari! Apabila minda aktif dan sibuk membuat kerja, perjalanan masa langsung tidak disedari.

Saya tersenyum sendiri membayangkan bagaimana agaknya reaksi beberapa penyunting berita yang saya kenali di tempat lain, jika mereka bekerja di Radio24. Pasti “terkencing & terberak” kerana budaya kerja di Radio24 berbeza.

Hanya individu yang benar-benar komited, rajin dan “pakar” boleh bekerja dengan Radio24.